KJE SO TISTE STEZICE(INTERPRETACIJA/KOŠČEK IZ UČBENIKA V PISANJU) Psihologija Glasbe/subkulture; Psihologija ozadij in mentalitet žanrskih glasbenikov/avtorjev.
“Začelo se je z rahlim žgečkanjem v ušesih, preblisk magije? No, z leti ki so sledila bi temu lahko rekel bolj ljubezen do glasbe, trma, jajca, ostra uhca, gensko podedovanje glasbenega dara in nenormalno močna psiha ter želja po svobodi”
Kozmopolitizem glasbe bi moral biti jasen za vse poslušalce, tu se ne gre za pripadnost glasbenikov/avtorjev ali privržencev državi/narodu, ampak pripadnost žanru, ideologiji in subkulturi. Subkultura je določena manjšinska kultura ki je drugačna od kulture prebivalstva ali sistema in zakonodaje(druga integriteta). Subkultura je tudi kultura samega glasbenega žanra in načina življenja ter miselnosti ki spada zraven žanra.
V iskanju pravice in ker je v Sloveniji zelo malo poučevanja o le-tem, vam skozi vrtinec glasbene zgodovine posvečam ta odlomek.
VSE KAR SLEDI JE ZNANSTVENEGA POMENA
GLASBO SE LOČI,
PREDALČKA,
POSLUŠA,
DOJEMA,
CENI IN
POUČUJE LOČENO PO ŽANRIH.
KAJTI VSAK GLASBENI ŽANR IMA SVOJO KULTURO ODZADAJ, SVOJ PLANET, SVOJO IDEOLOGIJO, PRAVILA, DUHOVNOST IN MISELNOST.
SEVEDA SE MORAMO ZA RAZUMEVANJE ENAKOVREDNOTENJA GLASBE KAKOR SKUPEK VSEH ŽANROV IN SUBKULTUR....... ....TUDI SAMI POTRUDIT Z ZANIMANJEM RAZLIKOVANJA, RAZISKOVANJA IN PREDALČAKANJA
(Vsak glavni žanr ima še do 20 podžanrov, ki se delijo v vseh žanrih po podobnih matrikah glasbenih razpoloženj ali samih melodijsko kompozicijskih značilnostih>Primer: psihadelični metal, psihadelični rock, psihadelični pop, psy trance.......prog* metal, prog rock, prog hard rock, prog pop, prog punk.....pop metal, pop rock, pop punk, pop reggie.......razumete vzorec kajne?)
*prog je krajša kratica za progresivo
KAJ JE KULTNO OZADJE?
Kúlt pomeni izkazovanje časti z molitvami ali obredi, čaščenje, navadno pretirano čaščenje.
Znani so različni kulti:
poganski kult;
kult boga, svetnikov (kult mrtvih);
kult narave, rodovitnosti
verski kult,
kult mladine;
kult rase;
kult umetnosti (na. pr. kult cvetja na Japonskem).
Kult je lahko najmanjša verska organizacija.
Kultna so tudi psihološka ozadja žanrskih subkultur, prepričanje v to da je ta glasba sveta zaradi načina pristopa, druge integritete in življenja.
SPECIFIKA SUBKULTURNIH GLASBENIKOV TEMELJI RAVNO NA TEM, DA BREZ DOLOČENEGA PRISTOPA K GLASBI KI GA VSAKA ŽANRSKA SUBKULTURA ZAHTEVA, GLASBENIK NE ZNA USTVARJAT TE ŽANRSKE GLASBE(metalci znajo igrat samo metal, punkerji samo punk, hard rockerji samo hard rock.......zaradi filinga)
Poduhovljenost igra zelo pomembno vlogo zaradi respecta do določene zadeve
(DARK SIDE OF THE MOON)
Prispodoba temne strani lune temelji na mentalni sliki spektra, kar se dogaja v človeštvu, a tega mediji ne bodo prikazali v pravljicah za javnost
-60ta, RAZVOJ KLASIČNE ROCK GLASBE(z globino) IN SUBKULTURE(otroci cvetja)
Sovraštvo do oblasti “the man” je prisotna sicer v vseh subkulturah, sploh v punkovski, pristop k sočloveku(mentaliteta), duhovnosti in glasbi pa ne ravno.
Enostavna interpretacija med razlikama hipijevske in punkovske subkulture bi se glasila nekako tako: otroci cvetja so bili preveč inteligentno svobodno misleči za sistem(indijanci/filozofi/razsvetljenci/svobodna človeška plemena), punkerji so pa z samo jezo in surovim huliganskim vedenjem hoteli dokazat, da je tudi najnižji delavski sloj sposoben ustvarjat glasbo in se upirat sistemu. Za razliko od punkerjev, Hipiji(otroci cvetja) niso bili huligani, bili so prvi rokerji in kot skupnost, starejša glasbena subkultura. Njihova duševna navezanost na glasbo seveda izvira iz črnskega bluesa(suženjska duša), a za razliko od rockabillyskega rock n rolla, so v rock glasbo prinesli ozadje, globino, pomen, sporočilno glasbo ki ne temelji na šovbiznisu.
Vsi po vrsti so bili svobodni psihologi/filozofi/spiritualno naravnani, a niso pa bili religijsko opredeljeni(poganski kulti), zelo so se poglabljali v zadeve in dobesedno so delovali kot indijanska plemena, spiritualni šamani/vodje(Morrison, Joplin, Richards, Lenon, Ronnie James Dio, Ozzy Osbourne...) NISO podpirali vrednote kapitalizma/kapitalističnega ugleda v javnosti, zakonodaje, katoliške religije, sistema, glasbenih šol ali šolstva.
Nasplošno gledano so se borili na psihološki ravni/mentaliteta/filozofija proti kolonializmu dominantne poslovne družbe.
V Kanadi so ta upor proti kolonializmu ponovili tudi v današnjih časih(poišči na internetu opis zgodbe novejšega kanadskega hard rock dueta Crown Lands)
empirízem -zma m (ī)
1. filozofska smer, po kateri je čutno dojemanje, opazovanje glavni vir spoznanja: v njegovih prvih delih je še čutiti vpliv empirizma
2. metoda, ki se zavestno omejuje samo na neposredna, čutna izkustva: stati na stališču empirizma
Kako si lahko filozof, umetnik ali razsvetljenec če dovoliš šoli da ti že ustavi obstoječe teorije v glavo? Ne moreš, se pravi so vsi šolani samo številke.
ZADEVA SEVEDA VELJA ZA GLASBENIKE IN UMETNIKE, NE POSLUŠALCE
In o tem govori ozadje pionirske rockerske in heavy metal subkulture, svoboda, so razsvetljenci, filozofi,
(...We dont need no tought control(Pink Floyd).....)
So mentalni plesalci ki plešejo po tisti meji resnice človeštva in realizma
(....You've got to bleed for the dancer, Look for the answer(Black Sabbath)....)
Svobodni glasbeniki so namenoma pustili šole
Na CCR albumu "Pendulum" lahko slišite umetniški intervju v katerem se člani benda več minut smejejo ob omembi novinarskega vprašanja "zdaj ko ste slavni, se boste morda šli šolat?". Da, imeli so samo osnovne šole.
Glasbeniki so seveda ravno tako delali po tovarnah ali drugje (dokler jim z bandom ni uspelo).
Subkulturi hipijev se moramo zahvalit za glasbeno revolucijo in festivale(woodstock je bil prvi), oni so bili tisti pionirji. Če so uporabljali psihoaktivne droge, so jih za raziskovanje lastnih glav, ne za partije.
A tako kot je krščanstvo pokvarilo originalno simboliko pentagrama in ga spremenilo v "hudičevo znamenje", tako je kapizalistična družba prve rokerje označila za klošarje, odpadnike, nekaj slabega.
To so bila 60ta, v 70ih je bila ustvarjena nova mineštra različnih primesi subkultur in žanrov, nastanek punka, heavy metala, glam rocka, hard rocka, funka...itd), v 80ih je sledil razvoj pop žanra in SynthWavea, v 90ih se je iz mešanice goth(emo) in rock subkulture ustvaril hibrid Grunge žanra.......itd
A vse naknadne žanrske subkulture skozi razvoj glasbe so nosile jedro ideologije otrokov cvetja.
Vse te subkulture delujejo med sabo kot celota(znotraj same subkulture), se podpirajo, organizirajo skupaj...itd
ZGORNJA DEFINICIJA SUBKULTUR NI PRETEKLOST, ZGODBA SE PONAVLJA SKOZI VSAKO MOČNEJŠO NASLEDNJO GENERACIJO, SAMO DA JE RAZLIKA V INFLUENSERSKIH VALIH, ENKRAT JE BOLJ MOČAN PUNKOVSKI VAL, DRUGIČ REJVERSKI(ELEKTRONIKA), TRETJIČ HARD ROCKERSKI ALI METALSKI...ITD
Ravno tako spadajo pod subkulture kmetje z svojo narodnozabavno, kakor tudi balkanci in čefurji z svojo balkan glasbo in kulturo.
PROBLEMATIKA: Narobe je predvsem ta medgeneracijska nepovezanost različnih glasbenih generacij med sabo in nezanimanje ljudi za samostojni interes raziskovalskega duha.
Načeloma vsaka generacija ostane v spominu tistih mladih let in nesledi ali spremlja žanrske bande v naslednjih generacijah, ljudje ne vedo za klubsko sceno in subkulturne bande naslednjih generacij(neodvisni od komercijalnih medijev).
Ker se tovrstnih zadev nepoučuje sistematično, se tudi sam pomen in razum izgublja z vsako naslednjo generacijo le bolj, ljudje in glasbeniki postajajo preneumni, številke. (Govorim o naši državi, v tujini imajo še zmeraj ločeni sistem ter žanrske založbe)
Povezava duhovnosti z glasbo, pravi temperament?
Vam je znana bajka o tisočletni vojni med dobrim in zlom, med svetlobo in temo? Obstaja ta mistika tudi v glasbi? Seveda, gre se za princip ustvarjanja in igranja ter kako naša ušesa pretvorijo melodije v možgane.
Kaj čutite ko jo poslušate? Sentimentalnost in avtorjevo dušo ali tehnično ter zvokovno dovršenost? Zakompliciranost glasbene teorije in not, ter učenost vokala? Ali čutite melanholijo glasbenika, kot da je del vas?
DUŠEVNA GLASBA/GLASBA KULTURE/SUŽENJSKA GLASBA(stara šola): Črnski blues, soul, raggie, klasični rock, punk, stari heavy metal, hard rock, funk, otroci cvetja...
Jimi Hendrix, Muddy Watters, B B King, Janis Joplin, Rory Gallagher, Ritchie Blackmore(Deep Purple), David Gilmour(Pink Floyd)...
Ti glasbeniki čutijo tisto kar igrajo(bolečina), niso naučeni, so samouki/geniji občutkov(improvizacija). Malokdo od stare garde glasbenih mojstrov je dejansko imel glasbeno šolo ali štempilko sistema da je akademski glasbenik, uspeli so preko sistema založb in menedžerjev, ne šolstva.
GLASBA NEŠOLANIH GLASBENIKOV JE ZELO BOLJ ORIGINALNA
-------------------------------------------------------------------
UČENA GLASBA/GLASBA ŠTEVILK IN POSLOVNEGA RAZREDA DRUŽBE(nova/tehnična šola): Klasika, učeni glasbeniki, novodobna elektronika, jazz, novodobni metal, sample računalniška frekvenca...
Ta glasba je učena glasba/ukalupljena glasba, učeni glasbeniki skladajo skladbe preko not in glasbene teorije, so zahtevni tehničarji in njihova glasba je ponavadi težka(jazz) ali progresivna.
‐-----------------------------------------------------------------
Ker je vsak učen glasbenik zaradi šolske hirarhije lahko uspešen(izvajalci, ne avtorji), so od zmeraj prirojeno talentirani glasbeniki(avtorji) hoteli deliti zadevo.
Prirojeni talent aka(črnska duša) je produkt intuicijskih vribracij, izhaja iz naključne inspiracije, ki ne more bit učena, gre se za neke vrste naravni melodijsko/frekvenčni trans, v tem stanju je nastalo največ originalne glasbe v zgodovini človeštva.
VEČ KAKOR JE UČENIH GLASBENIKOV, BOLJ JE TUT SAM GLASBENI TRG POKVARJEN
PRAVI TEMPERAMENT
Človeški temperament vpliva na žanrski okus tako pri poslušalcih, kakor pri avtorjih
Temperament človeka soustvarja tudi način življenja, ki sovpada z pripadnostjo in mindsetom določeni kulturi ali subkulturi
Temperament glasbenikov je pogojen tudi z statistično gledano pogosto introvertnost talentiranih skladateljev/avtorjev, ki krasijo svoj talent predvsem z specifiko skozi dovršene melodike in harmonije.
(sploh za zbujeni spekter podžanrskih vej gotike, grunge, emo, techno, psihadelike in novodobnih progresivnih ali simfoničnih metalskih mešanic žanrov)
Ravno introvertnost je potem tudi tisti zapor avtorskih glasbenikov in skladateljev, pri katerem posledično potrebujejo pomoč menedžerjev ali agentov, saj niso socialno družabni ljudje.
Za duševno glasbo in nasplošno umetnost z čutnim žigom, pa je potrebna predvsem melanholija.
Vendar je definicija melanholikov zgrešena, globina namreč ni depresija, temveč duševna(psihološka) inteligenčnost dojemanja, razmišljanja in izražanja "filing",
razumevanja realizma, razumevanja večjih mentalnih slik in gledanja na svet ali sočloveka z odprtimi očmi, kar povzroča tudi bolečino(zavest).**
**iz te definicije izvira tradicija po tem, da npr rockerji ohranijo te svobodne duše v sebi(večni najstniki)
TU ODIGRA SVOJ PLES PRVOTNI POMEN SVETE VOJNE DUHOVNOSTI IN DUŠEVNO DOZORELIH LJUDI NAD MENTALNO MEJO SISTEMA
V simboliki naslovnice albuma britanskih hard rockerjev Magnum je ta zavest lepo prikazana med prirojeno človeško spiritualnostjo in duhom v nas in kaj na nasprotni strani prepada predstavlja in naredi iz človeka kapitalistični sistem z masko "človeka" in prirejenimi šolskimi teorijami v prid poslovnemu sloju družbe(predvsem psihologija). Na naslonjalu stola je tudi lepo viden simbol ameriškega dolarja.
POUDAREK: Pri pravi rockersko uporniški duši in melanholiji igrajo veliko vlogo tudi travme iz stroge katoliške vzgoje in upiranja le tej v najstniških letih. Ravno iz travmr katoliške vzgoje je bilo ustvarjenih največ simbolično uporniških person v glasbeni in filmski industriji zadnjega stoletja.
(Ravno ta travma je tudi velikokrat klišejsko upodobljena v videospotih svetovno znanih rock/hard rock in heavy metal imen stare šole)
LASTNA TEORIJA: Ta travma povzroči blokado, ki človeku omogoča da je imun na zunanje vplive, lažna prepričanja, družbo, trende, medije, šole..., tak človek ima potem popolno svobodo mentalitete skozi samouk življenska izkustva na podlagi neomadeževane lastne logike. Tak človek je potem tudi pravi filozof.
Ravno koncept samouka da človeku sposobnost odkrivanja neznanega.
SIMBOL ROCKERSKE SVOBODE TEMELJI RAVNO NA PREZENCI MOČNE PERSONE, KI DA VSEM VEDET DEJSTVO "TUKAJ SEM KAKOR DOKAZ DA IMAMO IZBIRO BITI DRUGAČNI IN ZBUJENI"
Ljudje smo seveda različni, če se človek noče poglabljat v zadeve, jih nemore čutiti, brez čutnosti pa glasba in ostala umetnost nima vrednote in pomena. Res je, da si brez globine srečen, a posledično to vodi do egoizma(zatiranje občutkov>nezaupanje>neiskrenost>hinavščina), saj ne znaš čutit sočlovekove duše, ampak samo tisto vlogo ki jo igra v javnem življenju.
Umetnost je pa produkt ravno primalne človeške duše/divje duše, tiste naravne podobe.
“človeštvo ne more preživeti brez melanholikov”
---------------------------------------------------------------------
SLOVENSKA HARD ROCK/HEAVY METAL SUBKULTURA(STARA ŠOLA)
Nočno mesto, radnička klasa, pekel in raj, dobro in zlo, govorim seveda o upornikih z eleganco, o tistih dovršenih nešolanih glasbenikih in bandih ki jih neposluša nihče več, razen zvestih fenov.
V Sloveniji smo jo imeli pred desetletjem zelo močno v hard rock & heavy žanru. Ta nadžanr je skupek hard rocka in heavy metala stare šole/duševna glasba. Nekatere bande je zaradi originalnosti in mešanice težko opredelit v kateri podžanr spadajo zaradi različnih vej specifik(AOR, sleaze, hair metal, heavy...). Ta Nadžanr nima nič skupnega z novodobno metal subkulturo, je planet zase. (Zaradi razvoja novodobne metal glasbe, spada stari heavy metal še pod rock subkulturo)
Hodili smo podpirat na koncerte pod oder eden drugega, raziskovali glasbo tega žanra do potankosti nepoznanih albumov(tako Slovenske, kakor Jugoslovanske, Evropske, Britanske in svetovne scene), se pogovarjali o njej, tudi sami organizirali koncerte, svetovali drug drugemu kje kupiti najbolj poceni usnjene jakne/hlače in adidas hightopke, kitare, ojačevalci in ostala rabljena oprema je romala od enega benda do drugega, svetovali kako skrbeti za čupe in kako topirati lase, imeli tematske hard rock večere v Orto Baru, lasten festival v Medvodah "LIPSTIKK & LEATHÜR".....hodili smo pa tudi žurat v italjanske klube z svetovno znanimi bandi naših generacij v tem žanru.
Močan je bil tudi vpliv novega Švedskega hard rock/sleaze vala
Glasbo smo ustvarjali predvsem z dušo, bili smo samouki. Kot divji žurerji z eleganco in pripadniki 80s hard rock modnega trenda, nikoli nismo podpirali huliganstva, ni nas pa omejevala zakonodaja. Živeli smo za ta žaner, koncerte, ta način življenja kot prekaljeni mački z glazuro mokrih muc okoli nas.
Znani slovenski Hard Rock/heavy metal bandi iz teh generacij: Shutdown, Tomcat, Shocket Rocket, Forgotten Eden, Motorfire, MetalSteel, Wild Crew, HairX, Street Creeps, Broken Arrow, Toxic Heart, Top Stripper, Hotty Mkknotty, Pyroxene, Kariot, Space Unicorn On Fire, Stray Train, Pelhan...
Stara garda: Šank Rock, Pomaranča, Requiem, Delirium, Stone Orange, Mary Rose, Neron...
In ko je sonce zašlo in je veter prinesel zoro nove generacije, nas je zaradi popularnosti soft rock komercijale(mafija) in hirošime, ki jo je povzročila korona, ostalo od tiste generacije samo še peščica. Prisotna je tudi močna diskriminacija in nepodpora slovenskih založb
Je pa pobudo prevzelo nekaj novih bandov podmladka, kot npr: Angels Ex, Uninvited, Final Page....iz starejše garde se je sestavil tudi nov projekt RVR RIVER benda....
ZAKLJUČEK
Zakaj so svobodni umetniki za ostale čudaki?
Ker pokukajo v sočlovekovo dušo, ker se ne držijo pravil, so čustveni ljudje, duševni ljudje, tega pa človek ni navajen, saj nas sistem in kapitalistično prirejene zdravniške teorije psihologije učijo ravno kontra(zatiranje čustev/ne pravi obrazi)
Umetniki so resni ljudje, nemarajo brez pomenskih "komičnih" pogovorov v socialnem življenju, radi imajo intimne pogovore ker rabijo čutnost človeške duše da se lahko prilagodijo njenemu nivoju.
Melanholični umetniki so popotniki po globinah človeških glav, popotniki po razumu realizma, manipulatorji čustev. Kakor je že Jim Morrison povedal "preizkušal in podiral sem meje realnosti".
Med umetnike spadajo tudi misleci, filozofi, znanstveniki, književniki, učenjaki.....a ne tisti s kapitalistično izobrazbo.
Le svoboda omogoča duhu, da se izraža, da ustvarja, da vzbuja plemenitost.
PRIPOROČILO PRED POSLUŠANJEM ALI USTVARJANJEM GLASBE:
Vprašajte se kam spadate. Med glasbo svetlobe ali glasbo teme?
Oba spektra sta enakovrednega, gre se za razumevanje o razlikah med njima, kajti glasbena tehtnica se nevarno giba v samo eno stran zaradi nevednosti poslušalcev in glasbenikov
TO NISO DEZINFORMACIJE, STAREJŠE GENERACIJE SO VSE TO RAZUMELE, GLEDE DUŠEVNE TRDNOSTI ČLOVEŠTVA JE ZA OBSTANEK POTREBNO OHRANJATI OBE SLIKI, ROCK PIONIRJI POMIRAJO
Delite zapis naprej, ljudje nimajo blage veze o teh zadevah, zato pa tut zmaguje kriminal v glasbi, teh razlag ni v nobenem glasbenem učbeniku.
ČE JE ŠEL RAZVOJ GLASBE NAPREJ, BOMO MORALI POSODOBIT TUT GLASBENE TEORIJE TEMU PRIMERNO!
Patrik Drole